Prednosti paralelne prodaje preko više posrednika istovremeno, za kupce i za prodavatelje

U prvom dijelu analize o efektima prodaje nekretnina preko više agencija istovremeno ukazali smo na vrlo ukorjenjenu zabludu s tim u vezi. Objasnili smo i razliku između "običnog" i isključivog posredovanja. U ovom nastavku fokusirat ćemo se na prednosti koje su kupcima i prodavateljima ponuđene iz takvog načina istupa na tržište.

Prednosti za prodavatelje

Sasvim očita prednost za prodavatelje koji angažiraju više posredničkih agencija za istovremenu prodaju jedne te iste nekretnine je njena veća vidljivost. Zvuči nevjerojatno ali nije mali broj prodavatelja kojima veća vidljivost - istina, posredno - smeta. Veća vidljivost znači više razgleda, više kontakata i općenito više angažmana oko te prodaje, što doista znade biti naporno, i psihički i fizički. Prodavatelji bi puno radije da takvo što izbjegnu, a da se umjesto toga iznenada pojavi nekretninski ekvivalent viteza na bijelom konju kojeg će nekretnina na prečac osvojiti i za koju će on bez puno razmišljanja istresti iz vreće onoliko zlatnika koliko ih je prodavatelj zatražio. Ukratko, nešto što se jako često događa u bajkama i Hallmarkovim filmovima ali u stvarnom životu vrlo rijetko, čak i prekrasnim djevojkama skrivenim u nekoj zabiti, a da o nekretninama niti ne govorimo. Ako usprkos prethodno navedenom prodavatelj koji čita ovaj članak i dalje sanja o nekretninskom vitezu na bijelom konju, predlažem mu da drastično smanji cijenu i to oglasi preko jednog jedinog oglasa. Ako je ponuđena nekretnina zbilja tako privlačna kako njen vlasnik vjeruje, na vratima mu uskoro neće biti tek jedan vitez već cijeli templarski red.

Valja tek uzgred spomenuti i jednu manju grupu prodavatelja koji ne da ne žele puno oglašavanja već od posrednika traže da ga u potpunosti izostavi, a da kupca potraži nekim drugim kanalima i na način koji će čak i rodbini i prijateljima onemogućiti da o prodaji saznaju.

Osim veće vidljivosti prednost oglašavanja preko više posrednika istovremeno krije se i u raznolikosti predstavljanja nekretnine. Za pretpostaviti je da će svaki od posrednika prodaji i njenoj objavi pristupiti na barem malo drugačiji način. To obično znači da će nekog od potencijalnih kupaca privući jedan oglas, dok će nekog drugog taj isti odbiti a privući neki drugi, što opet znači da će u konačnici ukupan broj privučenih biti bitno veći od broja koji bi privukao tek jedan jedini oglas. S tim u vezi pojedini prodavatelji griješe kada stupaju u suradnju s više agencija istovremeno na način da oni sami fotografiraju nekretninu i jedan te isti set fotografija prosljeđuju svim angažiranim posrednicima za potrebe oglašavanja. Izgleda kao zgodna simplifikacija ali je stvarno riječ o ozbiljnoj grešci koja najčešće rezultira napadno sličnim oglasima čije pregledavanje će zacijelo frustrirati potencijalne kupce, čak i ako u međuvremenu, nakon što pročitaju ovaj i prethodni članak, prihvate da prodaja preko više agencija ne znači automatski da je riječ o nekretnini sa skrivenom manom. Puno pametnije je da prodavatelj umjesto toga svakom od posrednika omogući da se sam susretne s nekretninom, fotografira je na način kako je vidi i konačno opiše onako kako ju je doživio. Rezultat će biti puno različitih pogleda na isti predmet gledanja, što nas dovodi do prednosti koje se u prodaji preko više agencija za posredovanje istovemeno kriju za kupce.

Prednosti za kupce

Realno gledano, veoma je malo potencijalnih kupaca koji osobito uživaju u velikom broju razgleda nekretnina. Ne može se reći da takvih nema ali je za znatnu većinu odlazak na veliki broj razgleda naporan a zbog vremena potrebnog za to često popraćen osjećajem besplodnog gubljenja vremena. Kupci se u startu nadaju da će vrlo brzo pronaći ono što traže uz što manje napora i borbe s preprekama na putu do ostvarenja prava vlasništva nad tim. Da bi dangubljenje i razočaranja sveli na minimum, kupci pomno proučavaju oglase kako bi među njima odbacili one u kojima se nude nekretnine koje ih već na nivou oglasa odbijaju i izdvojili one koje im se čine zanimljivima. Uz samo malo više pažnje uskoro će otkriti i sve one oglase koji se tiču jedne te iste nekretnine. Kakvu korist mogu kupci imati od toga? Ako je riječ o nekretnini koja im po svojim temeljnim karakteristikama: pozicija, površina, opće stanje (u odnosu na potrebu renovacije odnosno adaptacije) i konačno cijenom nimalo ne odgovara, jednostavno će odjednom eliminirati iz kombinacija sve oglase za nju i tako uštedjeti na vremenu već kod prvog koraka potrage za željenom nekretninom. Naprotiv, ukoliko je riječ o nekretnini koja im se učini zanimljivom, čitanjem svih oglasa koji se bave tom istom nekretninom, sastavljenim na temelju različitih viđenja iste stvari te pregledom fotografija napravljenih iz perspektive različitih osoba, kupac će o nekretnini saznati daleko više negoli da se osloni tek na jedan jedini oglas. Sve to još u fazi sjedenja pred računalom. Ono što bih potencijalnim kupcima savjetovao da učine u slijedećem koraku je da stupe u telefonski kontakt s nekoliko agenata čiji brojevi telefona su objavljeni uz one oglase koji su im privukli najviše pažnje. Zapravo bi bilo korisno kontaktirati sve angažirane posrednike za prodaju nekretnine u pitanju. No, ako ih je više od 4-5, to može biti vremenski zahtjevno, pa je onda razumno početi s agentima iz nekoliko najzanimljivijih oglasa, a preostale ostaviti u rezervi, za pozivanje ako se od prvih odabranih ne dobiju zadovoljavajuće informacije. Iz svakog razgovora potencijalni će kupac izlaziti pametniji i spremniji da sa slijedećim agentom obavi još kvalitetniji razgovor i o nekretnini iz toga izvuče još dodatnih informacija. Potencijalni kupac se nije ni koraka maknuo od zaslona računala a već je prikupio pravu gomilu informacija potrebnih da ocijeni pogodnost promatrane nekretnine da ispuni njegove želje. Ima li za kupce još neka prednost od oglašavanja iste nekretnine preko više posrednika? Naravno da ima!

Vrlo važan korak: odabir agenta

Ukoliko je potencijalnom kupcu, nakon prethodno opisanog pomnog prikupljanja informacija o nekretnini od interesa ona i dalje privlačna, u slijedećem koraku treba među posrednicima kod kojih se o nekretnini informirao izabrati onog jednog preko kojeg će zatražiti razgled nekretnine. Ovo je vrlo važan korak. Odluči li da nekretninu nakon razgleda konačno i kupi, dobro je imati na umu da će ga kroz cijelu proceduru kupnje voditi ili je barem koordinirati agent iz odabrane posredničke agencije s kojim je o nekretnini prethodno telefonski razgovarao i koji će nekretninu zacijelo i pokazivati. Najbolji izbor će biti onaj agent koji je potencijalnom kupcu dao najkvalitetnije informacije, s kojim je razgovor bio najugodniji i koji je prema njemu pokazao najveći stupanj poštovanja.

Zaključak

Oglašavanje iste nekretnine preko više posrednika ima prednosti i za kupca i za prodavatelja. Takav način izlaska nekretnine na tržište za prodavatelja nosi prednosti raznolikijeg predstavljanja nekretnine dok kupcu pruža mogućnost prikupljanja puno više informacija o nekretnini i uz to mogućnost biranja posrednika preko kojeg će se s nekretninom upoznavati.

Ima li takvo oglašavanje neke mane? I za kupce i za prodavatelje jedina stvarna mana je raširenost predubjeđenja o takvom oglašavanju što smo ga opisali u prvom dijelu.

Zablude koje s vremenom postanu tvrdokorna predubjeđenja veoma je teško iskorijeniti. One koji ih prihvate teško je razuvjeravati a da to u njima ne pobudi sumnju u neke skrivene namjere. Umjesto sumnje, puno je razumnije fokusirati se na argumente. Odnosno na njihovu kvalitetu. Vjerujem da su ovom članku i njegovom prvom dijelu izneseni uvjerljivi argumenti za izraženo stanovište. Ima li među čitateljicama i čitateljima nekog tko zastupa solidne protuargumente? Svakako me obavijestite o njima kako bih ih predstavio svima ostalima.

Želite još članaka o sličnim temama? Imate sličnih iskustava i želite ih podijeliti s drugima? Imate pitanja o temi? Pošaljite poruku.

Predbilježite se radi obavijesti o člancima koji tek dolaze.

na ⬆ vrh

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Četiri agencije. jedna nekretnina - što ne valja s njom?

Što je isplativije: najam ili kupnja?

Da li je bolje ulagati u apartmane ili u suncobrane? - 1. dio